Tuesday 8 December 2009

mail

Yana,
Ayah baru baca email kat airport Kota Kinabalu dalam perjalanan balik ke KL. Thanks for the email.
Jangan risau. Everything is fine. Jangan fikir banyak-banyak sangat. Just do what you want to do.
Dont worry, be happy. OK. Ayah di Seoul full time dengan conference tak sempat pun nak tengok bandar Seoul properly.
Acara dari pagi hngga malam. Lagipun dah nak winter. Suhu 1darjah Celcius. Tak berani nak keluar k mana-mana. OK. Flight dah nak naik.
Kena masuk dah. Keep in touch. Assalamualaikum.

*itu pasal dia sayang ayah dia*


sejak kebelakangan ini, semua perlu kita selesaikan. perlu perhatian. akademik bukan akademik. sekarang, semua benda adalah penting. tapi kena pilih yang betul-betul penting walaupun terpaksa tolak yang satu yang penting juga.

bila perkara seperti yang di plan tak jadi, lepas satu benda selesai, benda yang lain datang pula. lepas itu bertimpa-timpa. lepas itu bila ada silap sikit rasa nak melenting. rasa nak marah. sorry emosi pula dia. orang yang nampak takkan faham apa yang orang hadapi itu rasa. tak adillah rasanya kalau orang yang tengok itu bagi persepsi sendiri lalu anggap ia mudah. sibbaik bukan jenis mengamuk baling pinggan kerusi meja. hempas pintu. lagi suka diam.

taknak solusi. nak orang dengar je. nak orang bagi pinjam bahu je. tak nak nasihat dan cara selesaikan masalah. taknak. semua itu orang boleh fikir sendiri. cuma nak orang dengar je.

betullah, tidak boleh hidup seorang. perlu ada juga orang kena bagi kata-kata semangat. terima kasih fatihah. terasa nak balik sangat. ramai kawan-kawan balik cuti krismas sebab dah tak tahan. kalau balik, nanti susahkan emak dengan ayah saja. kadang-kadang kena tahan perasaan homesick dan kena kuat mental. dah ini perjanjian yang dah dibuat dengan ayah dengan mak sebelum sampai sini. inilah pengorbanan. jangan fikir benda selain tanggungjawab dan tugas sebenar.

baiklah.

baiklah.

baiklah.

dulu dia selalu rasa nak jadi macam mak atau ayah bila besar. tapi ayah kata, takyah. jadi seorang yang lagi berjaya dari mak dengan ayah. masa itu teman ayah outstation. masa dalam perjalanan, ayah bagi talk (err..) sikit. last-last sebab itu tolak tawaran TESL kat oaklan dulu. sebab ayah yang suruh. tak. ayah tak suruh. tapi macam suruh secara halus guna psychology.

mana pergi semangat?






















_ok dah

*tarbiyah dzatiyah*