Tuesday 22 July 2008

akibat menangguh waktu


salam,

patutnya tadi ade 3 mende emak suro aku buat ari ini which are:
  1. bank in cek kat tabung haji
  2. deposit duit untuk derma kilat kat BSN
  3. bayar bil untuk newspaper
and satu lagi tmbahan..topup untuk zati..

TAPI...

yang bisa aku tunaikan hanya satu iaitu...2.deposit duit untuk derma kilat je..

KENAPA?

sebab2nya:
  1. bank in cek kat tabung haji - sebab server kat tabung haji down..so sebarang urus niaga tak dapat dijalankan
  2. deposit duit untuk derma kilat kat BSN-yang ni settle
  3. bayar bil untuk newspaper-tokei newspaper dah tutup kedai
  4. kredit zati - sebab sume kedai xjual celcom(xpaham kenapa)
makanya disini aku ingin menyatakan kekesalan aku sebab tak dapat settle kan sume dalam satu hari ini..

ini adalah kerana:
  • aku menangguhkan kerja..iaitu merancang nak kua kul 10 tapi aku kua kul 11 lebih
  • pastu kedai da tutup
  • pastu kalau aku dtg lebih awal..time tu tabung haji still ok
  • aku tunggu sampai sume cite bersiri yang aku suka abis..tu yang jadi lambat
KESIMPULANNYA..

jangan MENANGGUH...
jangan MALAS
jangan LEKA tengok Tv je
beringat la selalu ... the three things of JANGAN yang aku mesti pegang...tp aku terlupa selalu


  1. Jangan PERASAN-xyah la berangan juga..hingat bole goyang kaki aja dirumah...
  2. Jangan MALAS-sangkut paut ngan menangguh juga serta membuang masa..banyak keburukan plak dari kebaikan..
  3. Jangan BISING-nak mara lak server down n kedai da tutup...sape suro pegi lmbat..
makanya..esok aku KENA uruskan sume yang belum disettlekan lagi skali...erm kalau da settle ari ni mesti xyah buat esok..boleh tengok nodame cantabile full tanpa bergerak dr depan kaca TV..(erk...)xde ah..

p/s: untuk peringatan kepada diri sendiri..dan sedang memarahi diri sendiri

0 komen disini: