Wednesday 16 July 2008

nak tulis jugak!

xbole bela
bismillahirrahmanirrahim.. cuti ini ade gak la beberapa event yang aku rasa agak productive yang aku lakukan..yang lain cm byk mmbuang masa aja
  1. pegi ke klinik mak afiq sebagai pembantu(xde mmbantu sgt..pemerhati je in fact)
    • best jugak sbb aku dpt tgk sdiri cemana dentist menghandle pelbagai jenis ragam org, cmne cabut gigi, cmne rawatan akar, cmne x ray org (kne duk dlm bilik sbb bahaya-katanya), cmne tampal dan sbgnya
    • mak afiq kata (dr kamilah) aku agak bertuah sbb pd hari yg aku dtg case2 yg best2 ak leh tgk xspecually rawatan akar n buat braces..eheh
    • pastu ade sorang kanak2 yang mengamuk menendang krusi dan org yg berhampiran sebab cuak..mnangis die..klu aku, hmm xtau la kan nk handle cmne..agaknya ngan aku2 skali kne tendang maybe....basically kne pndai psico kanak2 juga..ade juga sorang tu mmg best gak la..cumil juga...brani gile..ak bg peace je ah kat die..and die dpt sticker atas ke'berani'annya..baguih betul kanak2 itu
    • melihat Afiq menyahkuman (xtau istilah sebenar dlm BM) dental intrument
  2. usrah online ngan sis jakarta..syukran jazilan...mmg hargai sgt2..sibbaik bole..dgn gne skype n ym conference..bincang pasal surah a'basa..suke btul..dah kat umah ni byk yg aku miss..jadi, pagi2 ak bukak web2 yg ade article peringatan..xpon blog2 yang aku rasa best...
  3. buat bfast lunch n dinner utk family..wpon bunyi cam biase je kan..tp baru aku sdr..sume ni merapatkan aku ngan adik2 n family..hmm jarang skali ade kat umah..haih...sekang barula nk berbaik2 ngan adik2
  4. bersukan dengan teman a.k.a sahabat yang dah pon fly ke india last week.selain mnyihatkan badan..mmulihkan kembali hubungan kami yg dulu rapat..sejak skolah rendah pi skolah ssama..pi sekolah agama ssama..accident sesama..share satu pinggan nasi ayam (sbb xcukup duit tyme tu..duit blnje sikit je)adeih...waah rindu sungguh..sejak aku p SBP..jarang tul kami jmpa..pastu die pon mnyusul p SBP kat muar after PMR bertambah2 jarang jmpe wpon duk umah selang sebelah umah..adeih..
  5. mengajak adikku mengaji n solat..masih kecil..baru sekarang aku nk salurkan kasih sayang padanya..dulu..?
yang pasti..bbrapa ari blk..ak sdr cam stesen tv kat msia ni penuh ngan cte2 sinetron..igtkan kat indo saja..pengaruh..mak pon kul 530 sure ade dpn tv tgk solehah..wattefish..hmm yg pliknye drama mlayu xde plak kat stesen tv sana..haih..dlm kul 2 cte sinetron kat Tv3..pastu ptg channel9 satgi tyme maghrib kat Tv1..satu lagi ak tataw cte apa but cte sinetron gak..

hmm xle nk komen ape..sbb kadang2 aku tgk gak..tp klu ikut lama2 cte die jadi cam mngarut..ade tu cm terpesong pon ada..yg ttbe ade pari2 terbang..adik aku yg kecik tu pcaya plak tu..xke pengaruh kat kanak2 itu..kesimpulannya..jangan bg tgk, jgn ikuti pon,jgn pcaya..cm ade sorang teman kat indon..die xle kua umah dr kul 6 smpai kul 9 sbb..sinetron..hmm~

p/s: qari n qariah perak menang musabaqah nasional..huhu..tahniah..suke tgk rancangan "mari bertarannum" channel 9 lepas sinetron solehah (erk sinetron lagi)..sebab comel indirectly bole blaja skali ye x?

0 komen disini: