Friday 11 July 2008

nasi ayam halia :p

NASI

Bahan-bahannya:

- serai 2 batang (diketuk)

- bawang putih 3 ulas (ditumbuk kasar)

- halia (1 inci) - stok nasi ayam Maggie ,5 camca

- 3 cawan beras

- marjerin

Cara-cara:

- basuh beras dan tambahkan air seperti biasa

- letak bahan yg disebutkan

- boleh diletakkan marjerin sikit samada ditumis terlebih dahulu atau terus letakkan sahaja dalam air.

- masakkan nasi

AYAM

Bahan-bahan:

- ayam yg telah dipotong

- serai 2 batang (diketuk)

- halia (1 inci)

- oyster sauce

- kicap

Cara-cara:

-bla bla bla bla...dan seterusnya bla bla bli blu..


amik ko!resepi nasi ayam serai..hari ni bertungkus lumus ak buat...hahahaha!!amik resepi dari www.iluvislam.com..basically most of recipe yang aku cuba dari laman tu..selain mesra.com..

mak balik kerja..nak makan..."waaahhh sape buat nasi ayam ni..mari makan.."
"yana la..."sambil senyum dengan gembira..

mak:nasi ni letak garam tak?
aku:Tak, dalam resepi xcakap pon kena letak..
mak:mana timun ngan salad
aku:dalam resepi takde plak kate kne potong timun ngan salad
mak:pesal nasi ni xletak kunyit sikit..bagi kaler kuning
aku:hmmm xde plak tulis dalam resepi tadik
mak:haih...karut betul

hahaha....mana la i tau..sorry mak..nanti yana cuba buat lagi..letak garam..ade timun ngan salad..ltk kunyit juga...

sebenarnye terasa macam kecewa sikit sebab nasi tu memula cam lembik..tapi sekang ok plak..maybe sebab tadi panas lagi kot..itulah..baru sekang terkial-kial nak belajar semua nih...bila mak ajak masuk dapur...alergic la..pastu xsempat sebab tinggal kat asrama..hurmm...nak buat camne..bukan salah saya T_T

0 komen disini: