Sunday 31 August 2008

..dengarkanlah wahai Tuhan..

Ya ALLAH dgn berkat NabiMU
dan berkat guruku
luruskan lah hatiku
agar agama ku lurus
bersihkanlah hatiku
agar ku ikhlas selalu
kuatkanlah hati ku
agar ku tak tergugat
dgn ujian yg menimpa

Ya ALLAH Tuhan yg
mencipta hati
baikilah hatiku
agar mazmumahku tidak
merosakkan agama ku
dan juga tidak merosakkan
kehidupan orang lain

Wahai Tuhan yang
membolak-balikkan hati
kuatkanlah hatiku
agar keyakinanku tak berubah
supaya aku sentiasa tabah

TUHAN,
Engkau rasakanlah hatiku
sentiasa bersamaMU
supaya aku rasa
ada kawan melindungku
agar aku tak rasa sepi di dalam hidupku
aku merasa malu melanggar perintah
dan aku sentiasa siap siaga
menunaikan suruhanMU

Ya ALLAH
TUHAN yang menjaga hati
baikilah hatiku
agar seluruh hidupku
menjadi baik
supaya tidak khianat dan
tidak hasad dan tidak berdendam
sesama manusia

TUHAN limpahkan lah
ke dalam hatiku ilmu dan hikmah
hingga aku dapat
menyuluh hati dan seluruh kehidupanku
supaya lahir batiku bersyariat
agar lahir batin ku menjadi taat
TUHAN aku harap
Engkau kabulkanlah doa ku ini..

dari seorang sahabat melalui email..mengingati dan memperingati insyaALLAH...

0 komen disini: