Tuesday 12 August 2008

gulai kawah best!

salam buat semua...

akhirnya..aku berjaya berada di deban labtob sedirik...yay!

terasa cam lain macam setelah enam ari tak hupdate blog..terasa cam da tepu memory nk menulis tp xle nk kua idea..hmm ape aku buat sepanjang lbh kurang seminggu ni ea? meh la nak cite..

memula aku pi prog..pagi till tengah hari kelas bahasa arab(which aku join sehari je) program ni start 31/07 till 9/08..kehadiran aku pon cam chipsmore (sbb komitmen bsama kuarge-surirumah)..aku datang selasa pastu xtdo sana..rabu and kamis tido sana...kamis tu nk kena balik kg..so xleh la nk join smpai abs program..aku balik program kul 10 mlm then kul 1 pagi btolak pi klantan...

program
kelas bahasa arab aku xleh nak komen sangat sebab aku memang zero ah..sibbaik aku satu grup ngan few sis yg tere..sorang mmg std arab kat al azhar...sorang std kat uk but mmg tere arab..impressed..

then petang till malam pengisian...best ah..tyme tu la cam berkenalan ngan share pengalaman dari student2 yang study di uk irelan russia mesir jepun usa dan sebagainya..(sorry kalau xsebut suma) yang dari indo..aku sorang..pttnye ade kak fatimah dr jkrta..tp die da blk....siyesly..memula sampai aku rasa a bit kekok a kan..sebab aku xknal ssapa....tp senanye diorang ni cool n mesra alam..

pegi kelantan
aku agak rushing a sebab balik malam..actually xmo balik dari program lagi...tapi...KENA balik...kul satu aku pon bertolak la ke kelantan (suke jadual full wpon penat) aku pon tido kat seat belakang cam panda xbangun sampai la kat kuala krai...sian kak suhana yang drive..da la kabus tengah malam tu..ade 5 roadblock! xtau a apesal..jpj ngan polis asek wat roadblock je kat klntan skang..hmm diorang nk wat practicle kpada polis n jpj pelatih ke kan..tataw a..aku suke balik kelantan sebab:
  • jarang balik...so suke blaja sesuatu yang baru kat sana
    • for the very first tyme aku knal buat nama 'katak puru'..knapa nama katak puru? still in mistri..kak suhana kate aku 'daghak'..sebab tu pon tataw..laaa lahir2 mana ade jumpe buah tu kat umah ni..
  • sebab ade buah-buahan tempatan yang besar kat tepi jalan
    • yer..ade manggis la durian a..aku rasa ni salah satu method utk mempromoskan buah2an tempatan..bagus a..kipidap!
  • iklan tepi jalan suma model pakai tudung..termasukla farah fauzana ngan vanida imran
    • comel je a..ttbe tgk farah fauzana minum nescafe pon pki tudung ;))
  • sebab sedara frenly
    • yeah..mereka mampu melayan aku yang penuh persoalan..makasih..
    • pastu kalau ak kata nk makan ape2 mesti mak long ngan ayah long akan blikan..terharu den...
  • makanan best2
    • mak long perkenalkan nasi kawen...aku breakfast nasi berlauk tiap ari..waaahh...
    • makan pisang goreng cicah sos...tataw a bg org lain..tp bg aku cam pelik la mkn cicah sos..but the taste is ok... :)
  • tudung murah
    • siyes murah...tudung bawal yg paling simple rm10..ade permata plastik a tapi..
  • ade sotong bakar
    • mengingatkan aku kepada zaman aku dajah 4...memula makan sotong..memori ngan sepupu tyme kecik2..skang suma da besar..
    • abang hatim(cousin) blnje aku makan sotong ni malam tu..persoalannya..xlenguh ke kunyah sotong tu?
  • nama kampung/tempat pelik..kadang2 buat aku terhibur
    • ni aku pon tataw camana bole reka nama2 kampung..ade yang terpaling simple eg; kg oh yang panjang...eg; kg penghulu lapar
  • wpon aku suke pegi sana..ape pon..home sweet home..
sebenarnye tujuan utama aku pi sana sebab ade kenduri kahwin..aku pi nak makan aje senanye..mmula ari jmaat lpas solat jmaat..kami pon pi rumah pngantin pompuan..kat besut..bawak dulang yg ade hantaran..ttbe xpasal2 aku pon kne bawak hantaran itu..sebenanye aku agak segan a..da la duk barisan depan..baju kurung da ok..cuma aku pakai crocs je..ye ah..aku kan traveller..mne sempat nk bli kasut2..ari tu pon rushing2..segan ah..tp belasah je a...pastu aku tgk first tyme akad nikah...huhu..lpas lafaz je..pengantin laki salam family die.suma nangis..huhu~ aku? x ah..aku kan pemerhati..mane boleh join emosi skalik...

pastu ahad..pengantin pompuan datang aku jadi penyambut barang gak...baju da glemer..tema kaler purple..tp still ngan crocs aku jugak...huhu..heels aku suma kat bandung..kalau beli baru cam membazir saja..aku belasah aje a ape yg ade...hmm xpe a..kaler crocs tu pon cam pudar2...xde ssapa perasan kot...

macam biasa aku jadi pemerhati bebas...orang2 sini buat kenduri ni semua sendirik..masak, basuh pinggan kemas n design rumah..everything sendiri! hebat kan..sebab ape tau..sebab orang2 kampung suka datang dan menolong..kalau kat tempat aku..sume catering...impress la..sebab kan cam best a..bile tengok suma wat keje sesama..aku pon terasa cam semangat nk tolong..basuh pinggan..goreng udang sotong terung tempura..untuk makanan pengantin...eheh...alang2 seekor dua masuk perut ak...(xde ah)

kak suhana fokus drive

actually ak rasa xbest sebab aku xreti speaking bahasa sana...cam xbest a drang nk ckp ngan aku but aku reply ngan bahasa 'luar'..nk wat cemna..kalau aku belasah je cakap..kang kate aku ckp bahasa siam..so ak da xmo cakap lagi..

pastu on the way balik...singgah mcD..aku bli apple pie lagi..dalam minggu ni da 4 apple pie aku bedal... XD

pastu ayah call..dua pupu aku meninggal dunia kul 12 tgh hari smlm...innalillah..

0 komen disini: