Sunday 17 August 2008

takutla :-s

Jika Allah membenci seorang hamba maka Allah akan memberi 3 perkara & mencegah / tidak memberi 3 perkara:

1. Allah memberi ia kenal / suhbah kepada orang soleh, tetapi Allah mencegah ia untuk diterima oleh mereka (tidak mendapat manfaat dari suhbahnya).

2. Allah memberi ia dapat beramal soleh, tetapi Allah mencegah untuk dapat ikhlas dalam beramal.

3. Allah memberi ilmu, tetapi tidak memberi kejujuran hatinya.

aku takut menjadi seorang dibenci Allah..aku takut...

aku rasa...


lebih baik menjadi seorang yang dibenci orang sekeliling daripada menjadi seorang yang dibenci Allah

lebih baik menjadi seorang yang dianggap ekstremist oleh kawannya daripada menjadi seorang yang dibenci Allah

lebih baik menjadi seorang yang antisosial daripada menjadi seorang yang dibenci Allah

biarlah orang sekeliling nak kata aku ape pon..yang pasti....

lebih baik lebih baik lebih baik...daripada menjadi seorang yang dibenci Allah...

Ya Allah, jauhkanlah aku daripada sikap riak dan takabbur..dan janganlah Engkau membenciku kerana kealpaanku..

siapa aku?

siapalah aku..bukan seorang yang senantiasa sujud kepadaMu sepanjang masa terluang

siapalah aku..bukan seorang yang sentiasa mengingati Mu ketika susah mahupun senang

siapalah aku..bukan juga seorang yang istiqamah dalam setiap ibadah sunat kepadaMu

siapalah aku..bukan seorang yang sentiasa ikhlas dalam segala apa yang dilakukan

habis tu, siapa aku disisiMu ya Allah..

aku seorang yang

hina

lemah

lemah melawan nafsu

lemah menetapkan pendirian dengan sekeras-kerasnya

lemah dengan godaan dan anasir yang tak bermanfaat

leka dengan nikmat dunia yang penuh kedustaan...

jadi wajarlah aku untuk takut dibenci Allah..

0 komen disini: