Sunday 30 November 2008

:)

hari itu, aku rasa sangat gembira sebab aku pergi ke bandung. cari hotel cikgu Ana, kawan mak. dia datang sini sebab nak makan angin, mak kirim barang pada dia minta bagi kat aku. aku kan xberapa hebat jalan-jalan kat sini. lambat ingat jalan susah kenal jalan.

berbekalkan 50 ribu, aku pun pergi la ke bandung. aku sangat la risau kalau aku sesat. sepanjang aku berada disini dah berapa kali aku sesat, paling teruk masa first week ada disini, aku tak tahu jalan balik rumah! ish..

oh ya kembali kepada bandung itu, sebelum aku kesana, aku search maklumat, lokasi hotel tu. dan dapat map ini :


ahha! aku kan..sebenarnye...walaupun ade map..tapi macam tiada gunanya..sebab aku tak reti baca map. seriusly, aku tak dapat tangkap landmark dia kat mana. yang aku tau. airport. tapi kawasan tu pun aku tak familiar. cis.

sejak sekolah, kalau outing, aku ikut je kawan-kawan. kat sini pun. ayah pernah tanya. kalau aku pergi satu tempat yang aku tak familiar, tapi nak cari rumah orang. ape first thing aku cari? jawapannya..LANDMARK la. hmm but still..erk..aku ini..isk~ ayah tanya ni sebab tahu da..anaknya sorang ini..memang begini..pernah aku kena marah dengan ayah. sebab aku drive balik dari rumah Dib tapi tersesat sampai ke aku pun tak tahu di mana. masa tu jem dan takde minyak! memang patutlah kena marah. isk~

sambung balik..sepanjang tu aku berkira-kira juga. aku rasa nak sangat ambil barang tu sebab mak kirim, tapi dalam masa yang sama, aku terfikir, kalau la aku sesat, siapa nak tolong aku.

Allah kan ade...dia sentiasa ada pada sangkaan hambaNya..so janganla buruk sangka..Dia ada. aku fikir banyak-banyak kali yang Dia akan lindungi kalau aku ingat Dia..

so, aku pun PD (percaya diri=confident) la. aku sangat happy sebab, aku rasa perjalanan aku tu sangat dipermudahkan. walaupun bertukar 4 angkot (bermacam warna dan jenis). tapi, mana-mana aku pergi, ada saja orang yang nak tolong tunjuk jalan. time depan hotel, ade yang tanya aku dan tunjuk jalan and nak naik angkot mana even aku tak tanya (maybe sebab nampak aku macam rusa masuk kampung kot). nak dekat jam 11 aku da on the way balik. kejap je kan. orang tak start solat jumaat lagi time tu. dalam 12.30 aku dah sampai rumah. alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah...

kenapa tak pergi dengan teman? oohh.. sebab akhir bulan ini ramai yang wang saku tinggal sikit (termasuklah aku). taknaklah menyusahkan. memula aku naik bas DAMRI 1 jam setengah dengan amal and Alia. tapi separate sebab diorang nak pergi appointment gigi. lepas tu aku start jalan sendiri. seriusly, dalam hati aku, hanya Allah saje yang tahu betapa cuak dan cemasnya aku. pelbagai kalau..kalau..kalau..timbul dalam fikiran.. terima kasih banyak-banyak kepada Alia sebab die bagi pinjam fon. tak tau kenapa tak boleh topap ari tu. kalau sesat ke boleh call. tapi aku tak call sesiapa pun =)

aku tahu, orang mesti rasa macam biasa je. aku tak peduli, yang penting aku rasa happy sangat sebab aku selamat pergi dan pulang dan tak sesat walaupun tak reti baca map. ini satu achievement. sekian.

p/s: milo dah nak habis =(

0 komen disini: