Tuesday 18 November 2008

buku

dah lama tak tulis pasal buku..ok kite start dengan buku....

ni kak eka bagi. pasal sejarah. macam mana start rasullah menjadi rasul. then cerita tentang bagaimana siti khadijah sentiasa berada di sisi RAsullah. bila aku baca, aku ade terfikir juga macam mana sejarah ni boleh diceritakan dengan detail. maksudnya, kan ni dah beratus tahun dulu, tapi kisah boleh dibukukan dengan dialog. hmm..tak kisah la semua tu. yang penting, sifat peribadi yg ditonjolkan siti khadijah dan rasulullah patut di contohi.

buku ni pun dah baca. mak belanja. thanks mak. basically, buku ni pasal pengalaman penulis. yang bagi aku agak sedih time kisah ngan ayah dia..herm..kalau bab ayah ni..cepat sikit tersentuh. mesti bila orang tngok tajuk dia macam lain macam je. tap tak de la lain macam pun. beli pun sebab feymes and ramai yang dah baca (pengaruh2) so nak bace jugak. mesti ramai yang dah bace,tak perlulah cerita panjang pasal buku ni.

dah bace ni. best and cool. elakkan dari addicted. movie pun nak kua. tu yang nazee suro bace buku dulu. pastu aku pun bace je la memandangkan aku suka bace buku cerita. kat sini buku ni dijual yang dah di translate. tajuk die : gerhana kot...tapi ape pon cerita ni best. haha over~

*jum study*

3 komen disini:

Anonymous said...

hi. saya suka twilight. hehe. bye.

Anonymous said...

laaa.. yana da bli ke aku trima nikahnye tuu?? kate nk bli online??

Liyana said...

xjadi la...ade org bagi janji manis kate nk blikan online..tp xblikan pon... :(