Wednesday, 18 February 2009

hitam itu menawan

memandangkan berenang merupakan sukan yang menggelapkan wajah. aku pergi mencari sunblock. dan terjumpa yang ini :

bila tengok harga...mak aihh...beratus ribu. [dalam rupiah]

cari yang lebih murah. jumpa yang ini:

gembira kerana harganya dua puluh ribu lebih saja. [dalam rupiah]

tiba-tiba

cek belakang botol ada tanda ini:

harga jauh berkali-kali ganda lebih murah.

tapi

kalau beli teringat ini:









keluar dari pharmacy dengan perasaan berbaur

biarlah kulit gelap terkena panahan mentari dari beli dengan rasa bersalah

-sekian-


p/s: penindasan tak pernah berakhir seperti berakhirnya berita tentang mereka di media.rujuk :

11 komen disini:

hanafijaafar said...

beli sajalah yang mahal itu.. adanya lebih berbaloi.

Nini Marini said...

subhanallah,
kagum dengan mujahadah awak liyana.
teruskan jihad itu,insyaAllah kita sama² tanamkan perasaan benci kpd penyumbang² Israel ni.

sy pun dah benci tengok Coke dan sekutunya.tak teringin langsung dah.=)

Nini Marini said...
This comment has been removed by the author.
ain said...

tahniah liyana!
mmg xmudah menahan nafsu nk mbeli 2,aku paham sgt2 tapi ko da bjaya lakukannya...(tabik spring ^_^, mari kita istiqamah)
dulu, aku penah baca yg cara nk cerahkan balik muka guna cara tradisional salah satunya ialah: ko rendam beras semalaman, then pagi esoknya buang air die, then ko tumbuk beras tu sampai lumat dan sapu kat muka. nah,xrugi kn mcuba. mmg leceh sikit, tapi ganbatte k.
p/s:when one door close, another doors open.=)

tigris said...

terima kasih...
insyaallah..
tolong doakan ek...

muniri edogawa said...

bagus yana....
ewah ain!!!
petua ko cilok dr buku mane ni?
better pakai bedak sejuk jer yana..hhaha

ju ibrahim said...

xpe...kdg kale kita prlu korbankn sst,tok beri org len sst....hitam pn hitam r...hahaha....

dibuncit said...

salam yana..
adakah ini yg blaku smsa di taman anggerik..
korbankan nafsu demi rakan seakidah..
mantoopp!!hehe

~*puding caramel*~ said...

hanafijaafar: betul juga kata kamu. tapi bukan sekarang mungkin

nini marini: he he..terima kasih

ain: tu mcm cara tok aku buat bedak sejuk. but thanks petua itu!

muniri:haha sini mana nk dapat bedak sejuk ekk?

ju: betul. we cant have it all

dibuncit: tere a ko..haah kat taman anggerik itu hari

fatin surayya said...

nice one! ;D

~*puding caramel*~ said...

fatin surayya: nice? haha thanks