Friday 25 September 2009

raya yang hectic

tahun ini beraya di kedah. (tak ada intro muqaddimah apa terus terjah) boleh lah tahan. tapi, semakin lama, semakin kurang rasa seronoknya raya. masa kecil dulu raya itu adalah hari pertama tak payah puasa lepas sebulan berpuasa. hari dapat duit raya. hari yang malamnya boleh main bunga api. hari yang berziarah ke rumah saudara mara kutip duit raya lagi. hari orang dewasa meminta maaf antara mereka. ketupat rendang nasi impit kena ada.

sekarang. hari raya itu perlu ada solat raya, bermaaf-maafan sesama ahli keluarga, ziarah saudara mara di kubur mahupun di rumah. dot. huhu~ sungguh veteran sekali. sebenarnya seumur hidup beraya di kedah. ceh.

disebabkan nenek dan datuk di sebelah kelantan sudah tiada lagi di dunia. maka, kami beraya di kedah yang ada tok. tapi kelantan pun balik juga beraya tapi masa raya haji saja. malam raya kedua buat BBQ. happeninglah juga sebab ramai ada. sekarang kulim dah ada giant. wallamak semakin maju. dengan tidak mahu mentulis panjang lebar yang begitu common semua orang rasai. nak letak gambar je lah.

malam raya


abaikan manusia di atas. seram plak tengok.

raya pertama


sebelum solat sunat raya. (dengan abang)


lepas solat sunat raya, sebelum ziarah kubur. (gambar bawah)
raya kedua
sebelum beraya

raya ketiga

beraya di rumah DIB di sungai petani dengan belas ihsan adam and abang atan tumpangkan kereta.raya keempat. balik rumah sebenar. huwu~

p/s: jika diberi peluang, nak belajar bahasa perak.

p/s2: homework banyak. gigi banyak tak jumpa lagi. tak study untuk periksa lagi. sekian.

7 komen disini:

hatim a.r said...

atteee weehhhh ape tak kabor ke teman nak belajor bahase perok.udoh lame teman ngajor nye wehh eh eh terlebey suda..haha finally ade juga update raya.comel famili kamu!

Balqis Riza said...

happy eid mubarak!

btol weyh..bl dh tua, raya tak best..

cube ko baca entry aku bertajuk whateverrr

nur_amalina said...

salam..
selamat hari raye aidilfitri maaf zahir dan batin yana~ hehe besh2 hang punye raye celebration.. hehe tapi yana bile hang nak beraye di perantauan ni?? haha pe pun wish u all d best!!

Liyana said...

hatim: weh best gile bahasa perak ko!!!! eh, aku dengar ceramah kat radio orang perak cakap cam best plak. pabedah! comil? haha tq.

Liyana said...

balqis: u too..pagi raye. 1st thing aku kne buat ialah gosok baju raya..haha

dah baca. :)

Liyana said...

amalina: same untuk ko juga. 0-0
eh, aku pun teringin nk beraya di perantauan. tihihi tapi tak tahu bila lah agaknya.

aeinzaharuddin said...

happy eid! cop,mcm penah tgk. kawan ipah ke yg time dye g bandung tu?