Saturday 19 July 2008

hangout


assalamualaikum... khamis yang lalu aku kluar 'hangout' bersama teman2 seuniversiti..ade la dlm 7 org yg klua sama..kami ke mid..mmandangkan da beberapa kali aku mnolak untuk kluar bersosial..kali ini aku join gak..kang kate aku anti sosial plak..(wpon aku tahu yg akan buang masa n duit juga mmandangkan aku sekang penganggur kehormat..tp ak amik yg positivenya..)

sebelum ape2 aku sediakan dulu makanan lunch untuk zati balik skolah nnti..terkocoh2 gak aku..mne tak nye dah janji ngan atina..

untuk ke stesen lrt berdekatan umah, aku kne amik cab. so aku tungu punya tunggu dekat setengah jam ttbe ade sorang kakak yg manis..aku pndang die n senyum la kan...die pon balas senyum balik..ttbe satu cab dtg..then akak tu trus naik..wattefish?!..walhal aku yg smpai dulu..hmm xpe2 sibbaik die senyum kat ak tadi..so ak fikir anggapla itu satu sedekah..mana tau die da lmbat nk gi kija ke..aku tunggu lagi..pastu ade la few bdk2 sekolah menengah(sbb pki uniform) duk ramai2 kat bus stand..tyme tu kul 10 pgi..(xgi skolah ke doirang ni) aku terdengar diorang ni borak..(earsdroping la plak..) tp xphm hujung pangkal just dengar dorang ni mencarut2 je..haih..xde ke ucapan yang lebih baik bole digunakan..remaja..remaja..teringat adik2ku..jauhkanlah mereka dari golongan yang xmenjaga akhlak..ameen


then ade cab sampai..yeah! pasti atina tengah tunggu..heh..da janji ngan die nk jmpe kat stesen wangsa maju..
nk masuk cab tu ttbe hampir2 kpala ku terhantuk..adeih sibbaik2..rakus betul..pastu terkua "haiyo!~" dari mulutku..spontan beb...then pakcik cab tu tanya.."apesal?" xde pape..aku jawab.."ke stesen ***** ye pakcik..." kaver2 xp segan den...

ttbe pakcik cab memecahkan kesunyian..sebab aku mmg diam seribu bahasa even bahasa melayu mahupon bahasa indonesia

pakcik cab: tau x cte hot sekang??

aku:oo yang pasal anwar tu ke..yang debat tu?
pakcik cab:haa ye la..hari ni punya cte tau x? da baca paper ari ni?

aku:erkk xsempatla pakcik
pakcik cab:ambik baca ni..jangan bawak balik..kalau bawak balik caj seringgit..

aku:hehe..yer..

aku pon baca la wpon mmg pening baca dlm kete..tp nk wat cmne..skali pakcik ni soal2 lak..at least aku tau sikit2..
pastu aku pon dgr la pakcik ni bercerita itu ini..adeih..nmpk x sekang ni politik yang semakin xstabil..pastu..ape yang berlaku ini..orang ramai boleh nampak dan boleh menilai sendiri...well, aku xboleh nk kata apa..

smpai di mid..sorang lagi pendakwah politik.atina..adeih aku dengar la jugak die bercerita..bla bla bla...somhow memang aku kena tahu ini semua wpon aku ni ibarat katak bawak tempurung atau semut dalam tin biskut atau lipas dalam kabinet kaca..hmm hmmm..wpon aku xberapa berminat mengambil tahu tentang isu2 politik...tapi crita ni dah memang hangat dibincangkan dimana2.. macam ade sorang kenalan..die kata kat aku..sbg pendakwah..kne tahu semua..xsemestinya ilmu akhirat..tp cte2 semasa pon kne tahu juga..baiklah..saya simpan itu..

p/s:tyme dah nak balik..diba hilang jam dlm toilet..thanks to kamyaw sbb offer nak hantar aku balik umah..tp xpela..ak balik ngan atina saja.. :)


main boling..yang sememangnya aku akn kalah teruk.. :(

diba sakan bershopping

0 komen disini: