Thursday 10 July 2008

kepulangan



setelah sebulan menghadapi peperangan di medan peperiksaan..akhirnya, aku selesai dengan selamat..dan alhamdulillah...dah balik malaysia dah pun..huhu..

habis je paper microbiology...aku dan beberapa rakan kami 9 orang (xsure 9 ke 7) pergi nonton wayang..sebenarnye dalam hatiku mahu nonton kungfu panda...but then mereka nak jugak tengok crita sumpah pocong(indoesian horror movie)..bukan aku takut...aku kurang yakin dengan cerita2 mereka yang kadang2 suka betul masukkan unsur2 kuning..haish...kebetulannya..satu panggung..kamu ber 9 je yang ada..tiada orang lain! creepy x? hahaha

memang betul! ade unsur2 yang ak xsuke tu ade gak! ciss...pastu hantu terbang2 kejar2 orang..nak balas dendam dan nak bunuh orang..mmula tu aku tengok biasa2 je..tapi ade something yang buat aku wonder...

crita2 macam ni boleh merosakkan aqidah seseorang muslim..sebab? scene2 kuning ni dah salah satu merosakkan iman...tambahan lagi ngan hantu terbang bunuh orang seperti hantu itu berkuasa..untuk menarik nyawa orang...walhal bukankah kita patut takut Allah..dan hanya Allah yang berkuasa ke atas sesuatu..bila menonton cerita itu..hati ku terdetik rasa marah tapi aku simpan dalam2...kenapa cerita ini boleh disiarkan...dimanakah unsur2 islamic yang patut diterapkan...

betul kata seorang teman..kita kini seperti sedang mengulangi zaman jahiliyah..seperti tiada agama gayanya..lancang sungguh saya bersuara..sebab..macam..tiada siapa yang peduli lagi...

bukan islam menghalang kita berhibur..tengok movie..tapi bukan kah sepatutnya islam sebagai landasannya...?hmm off to prepare lunch..

0 komen disini: