Thursday, 27 November 2008

selamat datang musim hujan

angkot= angkutan kota

semalam angkot mogok. pergi kelas berjalan kaki. balik kelas juga berjalan kaki. di tambah hujan. lencun. rasanya dah musim hujan sekarang. setiap hari hujan. lebat.

sebab angkot mogok? harga minyak turun, tambang dari 1500rp turun ke 1000rp. apa benifit mogok ni? tak faham. adakah mereka punya pendapatan tambahan dengan bermogok? adakah yang akan merayu supaya mereka beroperasi? sungguh, aku tak faham.

berjalan kaki ku anggap senaman. berpanas di tengah hari ku anggap melatih sabar. berhujan di waktu petang kuanggap pengalaman cerita hindustan. bermandi hujan. disimbah air oleh kereta yang lalu lalang kuanggap satu cabaran. apalagi yang boleh kucerita tentang pengalaman ku disini kepada anak cucu kelak. walau tak seberapa. mungkin orang lain tidak hadapi, tapi aku rasai

pengalaman itu juga guru

*melatih diri untuk sabar dan berfikiran positif*

8 komen disini:

nisa' said...

wah kamu sungguh hebat.. huhu..

~*puding caramel*~ said...

ak ppon tak tahu ini mogok atau ape..mungkin mensyuarat sesama dorang smpai xberoperasi kejap ke...

nisa' said...

xpe la.. at least ko de cite utk anak cucu ko tu... haha...

~*puding caramel*~ said...

haah kan...dulu nenek kene simbah ujan mase balik klas..xpon..tok dulu jalan kaki je pegi klas. kui3~

nur_amalina said...

wahh yana hebat giler ko menulis!!!
aku pun tak sampai tahap cam ni..

erm dahsat betul angkut tu mogok yer sampai ko kene berjalan kaki pegi klas..

bersabar la yer semoga kamu beroleh kejayaan =)

~*puding caramel*~ said...

sebenarnye dekat je...15 min jln je..yoyo o la aku...

tuan Donut yg budiman said...

aku ada mase kejadian kereta lanngar lopak air lalu membasahi baju kite..
sadis an yana

~*puding caramel*~ said...

haah..aku ingat ko kate "ish..igt die je ke ade kete..xpe2 mereka akn mndapat balasan"

cool la kamu tuan donut yg budiman! salute2~