Monday, 6 April 2009

diamlah!


aku tidak berasa kagum dengan orang yang mengaku dirinya hebat. aku langsung tidak takjub dengan manusia yang mendakwa dirinya naqib. malah aku sekali-kali tidak tertarik dengan orang yang mengiktiraf dirinya berilmu.

perlukah kita berkokok kepada seluruh dunia yang kita ini bagus?

aku lebih kagum, takjub dan tertarik kepada orang yang berendah diri tapi lubuk akal lautan, berwibawa dan tahu apa hakikat manusia perlu bersyukur. berpijak di tanah bukan apung di kayangan.

cukuplah engkau menjaja kesana ke mari yang dadamu penuh tahu. padat karisma. kaya harta.

ah, manusia takbur!
aku jengkel.

-puding caramel-

13 komen disini:

duchess11 is DiBaH said...

hmmm...siapekah org yg sombong lagi takbur itu? xbaek tau..
yana dah mrah da nihhhh!
grrrrrrr!

duha said...

ha ah..nape cam marah sgt ni kak yana? meh btau sape..hehe

jom makan murtabak sedap lagi~

BaLQis said...

betol..aku pon jengkel org cmni..
hidup ni lg dihormati kalau rendah diri..
tak pyh takbur ko kaya..*pdhal duet makbapak yg ditakburkan tu*
jgn takbur muke tu cntk *pnjmn tuhan je*
pandai...dll..
sekali tuhan nk tarik, sekelip mata hilang~

~*puding caramel*~ said...

dibah: marah ni..grrrrr~~~

~*puding caramel*~ said...

duha: haah kan..sedap lah murtabak tu..laparnya...

~*puding caramel*~ said...

balqis: mungkin dah fitrah manusia suka di pandang tinggi.

BaLQis said...

i guess so too~
tapi kalau boleh, mari kita elak drpd jd cmtu..
*amin*

~*puding caramel*~ said...

sama2 la doa. manusia tak perfect tapi cuba lah beringat selalu. ingat yang kita hanya tanah yang dipijak bukan dari langit yang di junjung.

gitar hero said...

fuyooooooo sapekah manusia itu?

~*puding caramel*~ said...

gitar hero: sesape pun boleh ^^

dr.radzi said...

tak baik marah2.....sabar ye? bersangka baiklah dan maafkanlah...senyuum..=)

~*puding caramel*~ said...

dr. radzi: :) xmarah. express melalui tulis sangat berbeza dari zahir sebenarnya.

maaf kalau ade sesapa terasa macam agak kasar tulisan ini.

dibby bus-bus said...

salam..yana..
bes dan puitis tulisan kau kali ni..
tros menusuk ke jiwa..
pringatan dan teguran bg kita or spe2 yg trase..

rndu kamu..
smoga ttp tabah dan tros berdoa..