Saturday 4 April 2009

hi



salam!

wah baru sekarang saya di beri peluang bersama kamu wahai belog. tadi saya buat aktiviti pelbagai. penuh. balik jam 9.30 malam baru sampai rumah. [saya sedang berkira-kira. betulkah nak tulis jurnal disini SETIAP HARI? hmm..akan dipertimbangkan semula]

pagi tadi saya ada program biro. sepatutnya sampai sana 630 pagi. saya dah siap. ada salah faham sikit. saya terpaksa lambat. ada juga perasaan nak mengamuk pagi tadi. habis tu, makan dengan jueann. best pulak nasi ayam jamur. ohh ya, kami ambil gambar satu banner reverse psychology politic kat sini. nantilah saya publish. nanti kami bercuti 2 hari sempena hari mengundi. hoho~

petang, lepas asar meeting lepas tu terus pergi solat maghrib di masjid dan terus usrah.

hari ini saya sampai tak sempat call mak saya! tapi dalam perjalanan balik tadi sempat call. fuh~ usrah tadi pasal surah duha. saya suka lah surah ini. semalam saya tak sempat baca buku ringan sebelum tidur. saya penat sangat.

hari ini ada perkara yang buat saya agak tersentuh. baru saya perasan. kalau kita menjaga agama kita melalui cara hidup. orang lain akan menghormati dan akan menjaga kita juga. tak kisah orang tu seagama atau tak.

tadi kan. saya nak pergi bersukan. beberapa helai rambut terkuar dari tudung. then kawan yang bukan islam, meimei [bukan nama sebenar] cakap "ehh, your hair"

satu lagi. tadi nak pergi meeting. Ah chong [bukan nama sebenar] sebelum pergi, dia mesej nak pergi meeting tu sama dan pesan: "...(ayat sebelum)...jangan lupa sembahyang dulu sebelum pergi tau"

saya buat to do list untuk hari ini. hanya satu saja yang tercapai. lagi 4 belum tercapai. sebenarnya dah ngantuk sangat.

semalam telefon ayah cerita pasal lagu hamawi ya mis mis itu. dia tergelak saja. katanya lagu itu international. ha ha ayah..

pagi tadi tengok berita tv3 pasal buli dan politik malaysia. buli itu siar kat youtube. ish! sebenarnya saya rasa -bilanakhabiskesbulibuliniha?- dan politik di malaysia saya rasa -bilasemuaorangnakmatang?-

tahniah PM baru. terima kasih Pak Lah.

hmm..mungkin ini saja yang mampu saya tulis. saya kena capai lagi 4 to do list tu.

p/s: nak tere masak sebelum 24 tahun. ini serius [:p]

p/s2: minggu ini minggu temper tak terkawal. nak marah ibuk sangat-sangat tapi tahan saja. tak suka orang tipu. ini perkara serius. walaupun saya ini senang lupa, tapi saya catit atau ingat menggunakan cara kata kunci macam dalam buku scott hagwood itu. kalau kamu tipu saya tahulah. argh! nak marah ni.

p/s3: saya sebenarnya tak suka lambat. tapi saya selalu lambat. saya tak suka. tak suka lambat!

p/s4: lama tak bersukan. sakit pinggang pula main tadi. wahh rindu renang. bila lah saya berkesempatan berenang 6 jam macam sebelum ini.

bye!

4 komen disini:

Nisa Tarmizi said...

ko kan tere masak spegeti yana... jgn men2.. nisha pon dh tere msk spegeti tau... huhu.. mak ko ape kabar skang? k la selamat melalui hari2 dgn tenang ye.. jgn cuak2

Balqis Riza said...

yeah2..baik btol ah chong n meimei tu..
n btol kalu kite jg, org pon tlg jgkan..huhu..

papepon, aku pon tak suke lmbt..aku tak suke..
tp kdg2 aku yg terlambat..
i guess, kite tak perfect kan..
so, kite perlu berusaha lbh baik utk tak buat pape yg kite sndri tak suke..
nnt org pgl kite hipokrit pulak..
takpe la..kite cube lg~

hehehe..
11april nk dtg pastu sume bz-ness hilang~~~ hehe..*tak sbr nk tgk hasil keje kite*

Liyana said...

nisa': aku dah lupa la..lama sangat tak masak mende tu.
wah salut la nisha. hebat..aaaa~~~~

Liyana said...

balqis: aku pun tak sabar nk tunggu hari kita bebas. tp risau juga ape yang kite buat nanti org nk tgk...bukan calang2 gak ni kan..huk! berusahalah!!!!!!!!!

aku selalu dtg lmbat meeting. aku dah segan dgn YDP n lain2 tp kan nk wat cemana~~~~ aaaaa~~~